Új jelszó kérése
 
Blog
2018.06.21 10:50

Edd magad barnára!

Bizony a bevitt tápanyagokkal befolyásolhatod a bőröd színét! Szuper nem? A cikkünkben el is áruljuk neked, hogy miket egyél az egészséges barnaságért.

A sárgarépa barnító hatásáról gondolom már hallottál, de általánosságban elmondható, hogy minél élénkebb színű egy zöldség és gyümölcs annál több karotinoidot tartalmaz.

De mik is azok a karotinoidok?

A karotinoidok antioxidánsok, amelyek a növények pigmentjeként kétszeres szolgálatot tesznek. A béta-karotin és a lutein például sárgává festi a répát, a likopin pedig pirosra a paradicsomot. Színük lehetetlenné teszi, hogy a nap bizonyos sugarait elnyeljék, megakadályozva ezzel a fény keltette szabad gyökök szaporodását.

A karotinoidok az A vitamin előfutáraként zsírban oldódó vitaminok.

Ezekben zöldségeken és gyümölcsökben vannak karotinoidok:

A béta-karotint tartalmazó gyümölcsök és zöldségek: sárgarépa, sárgadinnye, sárgabarack, szilva , sütőtök, édesburgonya, kaliforniai és magyar paprikák.  

A likopin vörös színű karotin, és sokszor erősebb antioxidáns, mint a béta-karotin. A vörös színű növényekben fordul elő, például paradicsomban, csipkebogyóban, görögdinnyében, vérnarancsban, piros grapefruitban.

A lutein természetes forrása a leveles zöldségek, kelkáposzta, saláta spenót, brokkoli, burgonya, petrezselyem, borsó, cukkini.

A karotinoidok ráadásul erőteljes antioxidánsok, megóvja a bőrt a sejtek degenerációjától, megelőzi a bőr korai öregedését, nagyszerűen harcol a káros szabad gyökök ellen, és erősíti az immunrendszeredet.



Vitaminok a bőröd barnaságáért!

Az általános multivitaminok mellett a már találhatsz napozó vitaminokat is. Ilyen például  a béta-karotin is, ami a legfontosabb bőrvédő hatású vitamin. Serkenti a sejtek pigment-képződését, ezáltal elősegíti a bőr egyenletes barnulását, és meggátolja a napfény ultraibolya sugarainak károsító hatását.

 

Naptejet sose feledd!

Természetesen a megfelelő fényvédelem a megfelelő táplálkozás mellett is kötelező.

Érdemes tudni, hogy 35 faktoros naptej mellett már nem lehet barnulni, tehát ha napozáshoz akarsz választani naptejet, akkor érdemes 35-ős faktor alá menni, de itt is be kell tartani a használatához tartozó tanácsokat.

  •  Legalább 30 perccel napozás előtt érdemes magadat bekenni.
  • A New York Egyetem bőrgyógyásza szerint minden alkalommal kb. egy kupicányi (kb. fél dl) krémet kellene magunkra kenni, hogy a fényvédő a megadott faktorszámot teljesíteni tudja.
  • És két óránként mindenképp újra kell kenni, attól függetlenül, hogy vízálló, fizikai vagy kémiai.



Te hogyan törekszel a nyári barna bőrszín elérésére és megtartására?

Webáruház készítés